Lippukunta

Hauhon Partiolaiset ry on Hämeenlinnan Hauholla toimiva lippukunta. Lippukunnan kokoontumispaikat eli kolot sijaitsevat Hauhon kirkonkylällä seurakuntatalon alakerrassa ja Eteläisten seurakuntakodilla. Toimintaryhmien kokousaika on torstaisin kello 18.00-19.30. Eteläisten sudenpenturyhmä kokoontuu tiistaisin.

Hauholla toimi aikaisemmin kaksi lippukuntaa; poikalippukunta Skytten Pojat sekä tyttölippukunta Hauhon Oravatytöt. Skytten Poikien ensimmäiset vartionjohtajat antoivat lupauksensa 19. huhtikuuta 1965, kun taas ensimmäiset Oravatytöt antoivat lupauksensa vain viikkoa myöhemmin, 26. huhtikuuta 1965. Lippukunnat yhdistyivät sekalippukunnaksi vuonna 2005, jolloin vietettiin lippukuntien 40-vuotissyntymäpäiviä.

Hauhon Partiolaisilla on käytössään leiri- ja retkialue Syöliö noin kahdeksan kilometrin etäisyydellä Hauhon kirkonkylästä. Toimintaryhmät tekevät Syöliöön retkiä oman ohjelmansa mukaan, ja lippukunta järjestää siellä vuosittaiset kesäleirinsä. Retkiä teemme vaihteleviin retkikohteisiin lähialueilla sekä pidemmänkin matkan päässä. Lippukuntalaiset osallistuvat myös aktiivisesti niin Hämeen piirin, Suomen järjestön kuin kansainvälisenkin tason partiotapahtumiin.

Järjestämme partiotoimintaa kaiken ikäsille! Perinteisempien partiotaitojen lisäksi kokeilemme uusia juttuja ja haluamme partion olevan paikka, jossa pääsee kehittämään itseään.

poukamaPartiopoukamassa syksyllä 2013